Pavle Knežević

Pavle Knežević

ODABIR NAZIVA PODUZEĆA

Ranije smo pisali o najčešćim oblicima poduzeća i kako za svoj poslovni pothvat odabrati onaj koji će najviše odgovarati njegovim karakteristikama. Dakle, kada smo se odlučili za oblik poduzeća (d.o.o., j.d.o.o. ili obrt), ukoliko ga još nemamo našem ćemo budućem poduzeću morati dati ime/naziv. Ovo je vrlo važan korak jer u puno stvari može odrediti budućnost i sudbinu našeg projekta. Određivanje imena poduzeća često se veže uz osobe i stvari koje volimo i/ili koje su dio naših života (vlastiti inicijali, imena djece/roditelja, obiteljsko prezime itd.) no savjet je da se o imenu poduzeća jako dobro razmisli. Pritom bi se trebalo voditi sa nekoliko osnovnih postulata. Svakako je preporučljivo da naziv poduzeća asocira na ono čime se namjeravamo baviti, da bude što kraći, lako pamtljiv, zvučan i po mogućnosti bez dijakritičkih znakova (č, ć, đ, š i ž). Naime, potrebno je razmišljati o tome da će se web domena naše stranice usko vezati uz naziv poduzeća, kao i e-mail adrese koje ćemo koristiti za naše poslovanje. Osim toga, treba razmišljati i o tome da će naše poduzeće (iako to u ovom trenutku možda nije u planu), jednoga dana postati aktivno i izvan granica RH – na europskom ili možda čak svjetskom tržištu. Pretraživanje Interneta danas se usko veže uz ključne riječi bez obzira na vrstu tražilice i to je još jedan razlog zbog kojeg bi bilo dobro da naziv asocira na djelatnost. Naravno, naziv poduzeća može biti i akronim ili čak izmišljena riječ (iako ćemo Trgovačkom sudu na neki način morati „opravdati“ odabir imena za svoje poduzeće pa ćemo tako ukoliko primjerice nazovemo poduzeće po djetetu morati priložiti njegov rodni list, ukoliko je riječ strana priložiti presliku prijevoda iz odgovarajućeg rječnika itd.) ali vrlo je bitno da bude „jaka“. Naime, odabir imena poduzeća trebao bi biti početna točka i sastavni dio Marketing plana, kojeg bi svakako bilo dobro napraviti prije samog početka poslovanja (zasebno ili u sklopu Poslovnog plana). To je nešto što će nas vjerojatno pratiti tokom cijelog našeg poslovanja. Naravno, kod odabira imena poduzeća potrebno je voditi računa i o tome da već ne postoji registrirano poduzeće sa istim imenom.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Prijavite se na besplatni newsletter!

obavijesti o natječajima i programima za poduzetnike